Kadang-kadang, sebab mengapa seseorang itu tak kaya adalah kerana dia sendiri yang hidup macam orang TAK NAK kaya.

Dia hidup macam orang yang nak jadi miskin. Gila tak gila tu?


Dia hidup macam orang yang nak berpeluh tak dapat bayar bil bila hujung bulan tiba, atau tergamam bila ada saudara terdekat terdesak perlu duit.

Dia yang nak hidup macam tu.

Dia banyak buang masa.

Tindakan yang perlu buat setahun lalu, dia baru buat sekarang.

Macam kes nak memiliki Gugel Jer - Dia masih sangkut pada HARGA, orang lain dah lama tinggalkan dia pada NILAI.


Kerja yang perlu siap kelmarin dulu, esok baru dia nak siapkan.

Duit yang boleh guna untuk mencerahkan masa depan esok, dia habiskan untuk sesuatu yang sementara pada hari ini.


Aku rasa orang macam ni GILA.

Gila sangat untuk tidak ingin menjadi kaya.


Adakah kau segila itu?

ATAU KAU LAIN?

Betulkah kau lain?

Serius ni?

Selidiki sendiri dengan membaca perkongsian kali ini.


Link Download 1 (Google Drive)
Link Download 2 (Mediafire)


Amanah aku adalah sampaikan perkongsian ini. Moga ia masuk kedalam jiwa sanubari kau.

Amanah untuk kau adalah berkongsi perkongsian ini, moga ia menjadi pedoman mereka yang mungkin boleh bermanfaat daripadanya.

SHARE like a Rock Star!
Sila Beri Komen!

0 Comments